Cikkek

A vashiányos gyermekek rosszabbul tanulnak!

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Azok a gyerekek, akiknek szervezetében kevés van az agy működéséhez szükséges két tápanyagból, eltérő és komplex hatásra számíthatnak az étrend-kiegészítők használatától - derült ki egy új kutatásból.

 

A vashiány az egyik leggyakoribb állapot világszerte, az Egészségügyi Világszervezet jelentése szerint mintegy 2 milliárd embert érint. Különösen a fejlődő országok szegény sorsú gyermekei vannak veszélyben, gyakran kénytelenek nélkülözni az omega-3 zsírsavakat és más tápanyagokat is. Az új kutatás ezért megvizsgálta, hogy milyen hatásokat eredményez, ha 321 dél-afrikai iskolás vasat, omega-3-t, vagy mindkettőt tartalmazó készítményt kap. Mindegyiküknél hiányállapotra derült fény ezekből, az agy fejlődése szempontjából elengedhetetlen anyagokból.

Nyolc hónappal később változásokat tapasztaltak a gyerekek emlékezetében és tanulási képességeik terén. A vészes vérszegénységben szenvedők a vas adagolása után kettővel több szót tudtak felidézni a megadott 12 tagú sorból. Az omega-3 esetében nem sikerült hasonló előnyöket kimutatni, sőt, a vérszegények kimondottan rosszabbul teljesítettek, miután csak ezt szedték. A vashiányos, de nem vérszegény esetekben az omega 3-tól a lányok rosszabbul, a fiúk jobban oldották meg a feladatokat. 

A dél-afrikai Észak-Nyugati Egyetem kutatója, Jeannine Baumgartner szerint nem tiszta, mit jelentenek mindezek a tápanyaghiányokkal küzdő gyerekek számára. Az értékelhetőséget korlátozta, hogy kevés gyereket vontak be. „Ezért a tapasztalatokat óvatosan kell értelmezni” – intett Baumgartner. Még sok kérdés maradt megválaszolatlanul, állapították meg az American Journal of Clinical Nutrition cikkében. A résztvevő gyerekek a 6-11 éves korosztályból kerültek ki. Állatkísérletek pedig azt mutatták, hogy a korai agyi károsodások maradandóak lehetnek. „Felmerülhet a kérdés, hogy nem késő e iskolás korban elkezdeni a tápanyagpótlást a kognitív teljesítmény szempontjából.” Az omega-3-mal kapcsolatos felfedezések viszont egybevágnak nemrég végzett állatkísérletek eredményeivel. Patkányok esetében a hiányállapotra adagolt vas és omega-3 külön-külön csak rontott a rágcsálók teljesítményén, miközben a kettő kombinációja jobbnak bizonyult. Baumgartner rámutatott, hogy gyerek esetében összetettebb az ügy.

Más tápanyagok hiánya, mérgező anyagok (például ólom) jelenléte, a szegénység általános hatásai mind-mind árthatnak a fejlődő agynak. Mivel a kutatást hátrányos helyzetű gyerekek körében végezték, ezért az eredmények nem vonatkoztathatók az általános lakosságra.

Játssz és nyerj velünk öko mosogatószert!

Játssz velünk és nyerd meg a 6 Db öko mosogatószer egyikét, amelyhez mindössze két kérdésre kell helyesen válaszolni!

Bővebben...

 

 

Ezért ne hagyjuk, hogy a gyerek túl sokat tévézzen!  
Egy új kutatás megállapította, hogy azoknál az ötéves gyerekeknél, akik naponta legalább három órát töltenek a...
A gének miatt lehet válogatós a gyerek  
A szülők könyörgéssel, simogatással és hízelgéssel próbálják rávenni csemetéjüket az új ételek...

Nyereményjáték

Játssz és nyerj velünk öko mosogatószert!

Játssz velünk és nyerd meg a 6 Db öko mosogatószer egyikét, amelyhez mindössze két kérdésre kell helyesen válaszolni!

Bővebben...
Név:*
E-mail:*

 

Időjárás

A Kertvarázs Magazin támogatásával!

Fűszerkert

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!

Fogyókúra

Fel

Kertvarázs Magazin

Ön beszélgetett ma már a növényeivel?

Hiába vesz minden hónapban új növényt, valamiért önnél egyik sem marad meg? >>>>>

Az orchideák ápolása hónapról hónapra

Bemutatjuk az egész éves orchideák ápolását hónapról, hónapra. Ismerje meg ön is hogy milyen teendők vannak, januártól decemberig ezekkel a különleges gyönyörű növényekkel. >>>>>

Utazás Magazin

Spanyolország :Sagrada Família

A méretét és részletei a középkori katedrálisokhoz hasonlító „A Szent Család engesztelő templomán” nem lehet csak úgy végigrohanni. >>>>>

New York (USA) : Ground Zero

Többéves vitát követően végül felépülhetett az emlékmúzeum a Világkereskedelmi Központ romjainak helyén. >>>>>>