Először tisztázzuk, hogy mi is az a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás, illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek egyértelmű célja, hogy egy weboldalt a webes keresőből – pl Google – megtaláljanak, illetve a találati listában minél előrébb szerepeljenek.
Amikor végre elkészül egy honlap, akkor a tulajdonos sok esetben úgy gondolhatja, hogy ennyi, akkor készen is van mindennel, hiszen jelen van az interneten, tehát a vásárlók szépen majd jönni fognak. Sokan úgy vélik, hogy ezzel mindent megtettek annak érdekében, hogy online is elérhetőek legyenek, ám az a helyzet, hogy ez egy nagyon rossz felfogás, ugyanis egy jó honlap csak az első lépése egy jóval bonyolultabb képletnek. Ha meg van a weboldalunk akkor jön képbe a keresőoptimalizálás, illetve a marketing fontossága, hiszen, ha tulajdonosként sikereket szeretnénk elérni, akkor ezekkel feltétlenül foglalkoznunk kell.
A keresőoptimalizálás és a marketing ugyanis hosszútávon segítség lehet abba, hogy megfelelő stratégia kidolgozásával és a célközönség meghatározásával növekedést érjünk el a vállalkozáson belül. Ilyenkor nagyon fontos, hogy kövessük figyelemmel a konkurenciáinkat, illetve vizsgáljuk meg azt, hogy amennyiben beírunk a Google keresőbe egy kulcsszót, amely a szolgáltatásunkat vagy termékünket jellemzi, akkor hányadik helyen szerepelünk mi és hányadik helyen a konkurens vállalatok. A kereső ráadásul azt is jelezni fogja, hogy az adott kulcsszóra hány találat van, amely az aktuális versenyt is remekül tükrözi, ezzel pedig egyértelművé válhat, hogy a keresőoptimalizálás mennyire fontos. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú távú befektetés, így nem kell megijedni, ha kezdetben nem látható nagy eredmény és ilyenkor a konkurenciával sem szabad foglalkozni, hiszen lehet, hogy a konkurenciánk már jóval régebb óta fektet energiát a keresőoptimalizálásba, így az ő sikereik számunkra nem mértékadók.
(X)